Det med småt
Handelsbetingelser
Webshop & Booking er ejet og drevet af:
Hans Just A/S
Århusgade 88
2100 København
CVR nr.: 79436216
Email: info@shake-it.dk (ikke kundeservice - for spørgsmål om produkter og køb kontakt: kundeservice@shake-it.dk)
Webshop kundeservice
- Ved spørgsmål og forespørgsler til produkter, bestillinger, mv., kontakt kundeservice på kundeservice@shake-it.dk
Priser
Hos Hans Just A/S tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Betaling i webshop
Hans Just A/S modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Elektron, Mastercard, Google Pay og Apple Pay igennem Nets Easy og Shopify Payments.
- Beløbet bliver reserveret når bestillingen er gennemført og du modtager en bekræftelse.
- Betalingen vil først blive trukket på din konto, når ordren er pakket og du har modtaget en e-mail med trackingnummer.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Levering af fysiske varer
Hans Just A/S tilstræber at afsende ordren næstfølgende hverdag. Dog kan der ved særlige perioder med ekstraordinær travlhed forekomme længere ekspeditionstid.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 29 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen eller i efterfølgende afsendte bekræftelse. Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes primært med PostNord. Anden fragtudbyder kan dog benyttes efter behov.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice på kundeservice@shake-it.dk.
Der leveres varer alle ugens dage, dog afsendes der kun fra mandag til fredag.
Levering indenfor 2-4 hverdage.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Ved manglende afhentning af pakke i pakkeshop, og automatisk returnering til vores lager som resultat heraf, pålægges kunden fragtomkostninger på kr. 29 forbundet med ny forsendelse.
Reklamationsret for fysiske varer
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Hans Just A/S vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Trans-Alko A/S
Vallensbækvej 27
2605 Brøndby
E-mail: kundeservice@shake-it.dk
Vedlæg retur eller reklamationsseddel, som kan hentes via:
https://return.shipmondo.com/shake_it_dk_returnering
https://return.shipmondo.com/shake_it_dk_reklamation
Adressér pakken: Returnering shake-it.dk webshop
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Fortrydelsesret for fysiske varer
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Ønsker du at fortryde et køb, skal du afgive en ”utvetydig erklæring” om fortrydelse. En sådan erklæring gives ikke, når køber glemmer eller vælger ikke at hente varen i eksempelvis en pakkeboks. Dette fremgår af bemærkningerne til forbrugeraftalelovens § 20.
Køber afholder de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen, dvs. evt. fragt på henholdsvis kr. 29/59 samt håndteringsomkostninger på kr. 35, som fratrækkes det endelige beløb. Køberen kan fortryde et køb, selvom han eller hun ikke har fået varen i fysisk besiddelse. Sælgeren vil dog ikke være forpligtet til at tilbagebetale købesummen, før køberen i en utvetydig erklæring giver meddelelse om sin fortrydelse.
Ved henvendelser mellem sælger og køber aftales, om købet fastholdes, eller om kunden ønsker at udnytte sin fortrydelsesret. Modtager sælgeren ikke et svar, må sælgeren formentlig kunne gå ud fra, at købet er fortrudt. Fastholdes købet, må køberen som udgangspunkt betale for at få varen genfremsend.
Ved køb af pakketeringer og ”bundles”, bestående af sammensatte produkter til en samlet pris, anset dette for ét samlet produkt. Evt. fortrydelsesret eller returnering skal derfor, medmindre andet er aftalt særskilt, inkludere hele pakkens indhold for at være gyldig til eventuel refusion. Det gives dermed ikke refusion for dele af en samlet pakke.
Ved refusion modregnes omkostningen vedrørende returfragt ifm. med manglende afhentning samt ny afsendelse af varer.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kundeservice@shake-it.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte returseddel og sende varen til:
Trans-Alko A/S
Vallensbækvej 27
2605 Brøndby
E-mail: kundeservice@shake-it.dk
Vedlæg retur eller reklamationsseddel, som kan hentes via:
https://return.shipmondo.com/shake_it_dk_returnering
Adressér pakken: Returnering shake-it.dk webshop
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Returnering af fysiske varer
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Særligt Bookinger
Hvis du booker noget igennem os behandler vi dine personoplysninger tilknyttet din booking med følgende formål: at kunne validering din booking, samt relevant kommunikation forbundet med din booking og afholdelsen heraf.
Der indhentes de nødvendige person- og eventuelle betalingsoplysningerne i samarbejde med relevante tredjepartsudbydere og teknologier (underleverandører) for at muliggøre bookingen. For sådanne foreligger samarbejdsaftaler gældende regler og ret. Du kan læse person- og betalingsoplysninger her: Privatlivs og Cookie Politik
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Beløbet hæves når du foretager en booking.
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har foretaget dit billetkøb, eller dagen før du skal sejle, hvad end der kommer først.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra køb af billet til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Tilbagebetaling / Refusion
Fortryder du dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os retur, fratrukket eventuelle gebyrer pålagt os for transaktionen.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb indenfor fortrydelsesretten refunderes du det beløbet, minus eventuelle betalingsgebyrer forbundet med selve transaktionen.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget skriftlig dokumentation for at du ønsker at fortryde dit køb.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler.
Alkohol
Iflg. Dansk lovgivning skal personen være minimum 18 år for at købe alkohol over 16,50%. For køb af alkohol under 16,50% skal personen være fyldt 16 år.
Vi forbeholder os ret til at bede om fremvisning af gyldigt billede-ID som aldersdokumentation i tvivlstilfælde.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Generelle oplysninger:
Hans Just A/S
Århusgade 88
2100 København
Email: kundeservice@shake-it.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/...
Angiver du en klage her, skal du også oplyse vores e-mail adresse: kundeservice@shake-it.dk